Suzanne van Kooten, bestuursvoorzitter Pensioenfonds TNO

De toekomst tegemoet

Graag vertel ik jullie in mijn podcast hoe Pensioenfonds TNO het in het afgelopen jaar gevaren is. Hoe staan we ervoor en hoe gaan we de toekomst tegemoet.

Beluister de podcast of lees het verhaal.

En wat vindt de Raad van Toezicht?

Dit is een belangrijke vraag, want de Raad van Toezicht is verantwoordelijk voor het interne toezicht bij het Pensioenfonds. Jaarlijks brengt de Raad van Toezicht in een aparte paragraaf van het jaarverslag verslag uit over hoe zij vinden dat het bestuur het het afgelopen jaar heeft gedaan.

In het verslag van de Raad van Toezicht wordt ingegaan op de belangrijkste onderwerpen die intensief zijn besproken. De belangrijkste daarvan zijn hoe het bestuur heeft gehandeld naar aanleiding van de financiële consequenties van de Covid-ontwikkelingen, de voorbereiding van de transitie naar het nieuwe pensioenstelsel, de aandacht voor ESG-doelstellingen, aandacht voor inflatieontwikkelingen en hoe het bestuur is omgegaan met de aanbevelingen uit het vorige jaarverslag. In het jaarverslag is te lezen dat de Raad van Toezicht positief is over de wijze waarop het bestuur met deze onderwerpen is omgegaan.

Wil je meer weten? Lees het oordeel van de Raad van Toezicht in het jaarverslag (pagina 90).

2021 in thema's