
Neem een kijkje achter de schermen
Namens Pensioenfonds TNO verzorgt AZL de hele administratie en het uitkeren van de pensioenen. Dus als je ‘ons’ belt, krijg je iemand van de klantenservice van AZL aan de lijn. En als je mailt, dan zorgt AZL voor het antwoord. Momenteel gebeurt achter de schermen nog veel meer. We vertellen er wat meer over…
Betere service, sneller antwoord
Onze klantenservice is de afgelopen maanden anders ingericht, waardoor je een mindere dienstverlening hebt kunnen ervaren. Als je daarmee te maken hebt gehad: onze oprechte excuses! Samen met AZL werken we er hard aan om de pensioenuitvoering en klantenservice weer op het vertrouwde peil te krijgen. En zelfs beter dan dat! Ons streven is optimale bereikbaarheid en mailbeantwoording binnen 24 uur. We nemen je mee voor een kijkje achter de schermen en vertellen je er wat meer over.
Samen met AZL werken we er hard aan om de pensioenuitvoering en klantenservice weer op het vertrouwde peil te krijgen. En zelfs beter dan dat!
Veranderingen achter de schermen
We streven naar een perfecte dienstverlening tegen acceptabele kosten. Om dat in de toekomst waar te kunnen blijven maken, is in de organisatie van AZL het een en ander gewijzigd. Sinds 1 januari van dit jaar zijn alle werkzaamheden van AZL van Utrecht naar Heerlen verplaatst. Hier is de administratie ingericht op basis van processen en er is nu een centrale klantenservice. Dit maakt het geheel meer wendbaar en kostenefficiënt. Toekomstige ontwikkelingen zijn daarmee ook soepeler op te pakken. Denk aan het pensioenakkoord en aan verdere digitalisering of robotisering.
Er zijn maatregelen genomen en inmiddels is de mailafhandeling bij.
Wat merk jij daarvan?
Uiteindelijk wordt de dienstverlening beter, maar we weten ook dat de veranderingen bij AZL afgelopen half jaar impact hebben gehad op het serviceniveau dat we nastreven. De afhandeling van vragen per mail, telefonisch of post was niet optimaal. Nogmaals onze excuses voor dat ongemak. Er zijn maatregelen genomen en inmiddels is de mailafhandeling bij.
Hoe lang duurt dat nog?
We verwachten echter dat nog wel even tijd nodig is om de pensioenuitvoering verder te optimaliseren. Zeker nog een half jaar. Helaas is dat zo. Daar zijn we heel realistisch over. Als pensioenfonds hebben we dan ook nauw contact met AZL. Mocht je echter door de mogelijke vertraging in onze service tegen urgente problemen aanlopen, laat het ons dan weten. Dan kijken we hoe we dat samen snel kunnen oplossen.
We hopen dat we kunnen rekenen op je geduld en begrip. Voor ons staat voorop dat jij als deelnemer of pensioengerechtigde gebaat bent bij een kwalitatieve hoogwaardige pensioenservice en topuitvoering. Niet alleen voor de korte termijn, maar juist ook voor de toekomst. Daarom zijn nu die veranderingen nodig.
We gaan voor een hoogwaardige kwalitatieve pensioenservice en uitvoering. Daarom zijn nu die veranderingen nodig.